Az élelmiszereket, kozmetikumokat és tisztítószereket gyártó és forgalmazó vállalat csütörtöki jelentése szerint az adózott eredmény 1,35 milliárd euró volt a július-szeptemberi időszakban. A bevétel 11,55 milliárd euró volt, 3,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

Az eredmények stabil fejlődést tükröznek, különösen annak fényében, hogy az üzleti környezetet nehezítette a lassú gazdasági növekedés, a számos piacon jellemző gyenge fogyasztói bizalom és a nyersanyagok magas ára - mondta a társaság vezérigazgatója. Paul Polman hozzátette: az eredmény főként a fejlődő piacok lendületes teljesítményének köszönhető, ami egyben azt is jelzi, hogy az Unilever az egyre erősödő versenyben is képes erősíteni piaci pozícióit.

A Lipton tea, a Dove szappan, a Knorr leves és még közel 400 márka gyártója és forgalmazója a felzárkózó régiókban, Ázsiában, Afrikában, és a közép- és kelet-európai térségben teljesített a legjobban. Ezekben összesen 4,6 milliárd euró bevételt ért el, 6,7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

Az Unilever mintegy 160 országban van jelen. Magyarországi leányvállalata 1991-ben jön létre. A társaság három gyárat üzemeltet, és 970 főt foglalkoztat Magyarországon.