A hajó lényegében károsanyag-kibocsátástól mentesen közlekedhet majd, feladat-ellátási helyét viszont az alapján határozták meg, hogy alkalmazásával hol lehet spórolni a fosszilis hordozó szállítási költségein.

Az elektromos meghajtású folyami szállítóhajónak az lesz a feladata, hogy szenet szállítson egy széntüzelésű erőműbe. A jármű a Hongkongtól északra fekvő Kvangdzsuban fog hajózni - írta a portál.

A meghajtáshoz szükséges energiát lítium-ion akkumulátorok adják, amelyek 2400 kilowattóra teljesítményre képesek. Ez nagyjából 40 elektromos autó kapacitásának felel meg. A hajó 2200 tonna rakomány szállítására képes, a hossza 70 méter.

Az új elektromos jármű 12,8 kilométer óránkénti sebességre képes, az akkumulátorok egyetlen töltésével nagyjából 80 kilométert tud megtenni. A fejlesztők azt állítják, a hajó akár a megadottnál nagyobb mennyiségű rakomány fuvarozására is alkalmazható, amennyiben növelik akkumulátorainak számát.

(Képünk illusztráció.)