A Toys R Us bolthálózatot egy szegény használtbicikli-árus, Charles Lazarus alapította - aki a múlt héten 94 éves korában hunyt el - arra a várakozásra építve, hogy a háború utáni, úgynevezett baby boomer nemzedék jelentős keresletet fog generálni a gyermekjáték és babafelszerelések iránt. Az üzletnek azonban a közelmúltban egyre nagyobb konkurenciát teremtettek az internetes cégek, az agresszívan terjeszkedő amerikai kiskercégek (Walmart, Target), valamint az amerikai gyerekek születésszáma is visszaesett.

Nemrég bejelentették, hogy bezárják vagy eladják az összes boltjukat, és a vállalat felszámolás alá kerül, ami azt jelenti, hogy a cég egyes részeit kiárusítják. Az áruházláncnak összesen 1758 boltja van 41 országban - olvasható az Indexen.

A mostani felszámolást a cég tavaly szeptemberi csődje előzte meg, januárban pedig bejelentették, hogy az amerikai boltjaik 20 százalékát, mintegy 180 boltot be is zárnak. A vállalat éves forgalma mintegy 11 milliárd dollár (2777 milliárd forint), de jelentős részben a korábban felvett hiteleik kamata miatt a vállalat 2013 óta veszteséges volt.

A csődvédelemnél az volt a menedzsment terve, hogy átalakítják kedvezőbb konstrukcióra az 5 milliárd dolláros hosszú lejáratú hiteleik nagy részét, ehhez 3 milliárd dollárra lett volna szükségük. A hitelezőknek ugyanakkor elfogyott a türelme, és most már inkább azt szeretnék, ha a felszámolást követően annyi pénzt tudnának kimenteni a cégből, ami még pillanatnyilag lehetséges - jegyezték meg a cikkben.

Az utolsó utáni pillanatban bejelentkezett a márka megmentésére a Barbie-versenytárs Bratz babákat gyártó MGA Entertainment vezérigazgatója, Isaac Larian, egy 100 millió dolláros ajánlattal. Larian több másik befektetővel együtt és részben egy crowd funding kampányból előteremtett 1 milliárd dollárból venné meg az Toys R Us maradékait, becslései szerint pedig így nagyjából 200-400 üzletet lehetne megmenteni.

Larian úgy gondolja, hogy a Toys R Us név még mindig nagy márkaértéket jelent, és az áruházlánc kiesése a piacról szerinte az egész játékipar 2018-as és 2019-es évét tönkretenné, ezért döntött úgy, hogy lépnie kell valamit. Az üzletember szerint egy-másfél hónapjuk még van, hogy összeszedjék a pénz, ha ez nem sikerül, akkor viszont végleg búcsút lehet mondani a márkanévnek is - további részletek az Indexen olvashatók.

A kép forrása: Pixabay.