Kié lehet a Praktiker?

A második negyedévben 5,6 százalékkal nőtt a német Metro kiskereskedelmi áruházlánc profitja, miután a belföldön lanyhuló keresletet szerencsésen ellensúlyozta a külföldi terjeszkedés.
NAPI Online, 2005. augusztus 2. kedd, 09:38
Fotó:

Az adózott eredmény 140,2 millió euró lett ( a Bloomberg elemezői konszenzusa 145 millió volt), miközben az árbevétel év/év alapon 3,6 százalékkal 13,83 milliárd euróra emelkedett.
Az áruházlánc eladásainak 52 százalékát Németországon kívül bonyolította le, az előző negyedévben ez az arány még csak 49 százalék volt. A következő piaci célpont Oroszország, ahol a Metro idén nyitja meg első hipermarketjét, de expanziót terveznek Romániában is.

A Metro júniusban jelentette be, hogy eladni készül a csoporthoz tartozó Praktiker barkácsáruházláncot; elemzők szerint az Európában piacvezető brit Kingfisher mellett az egyesült államokbeli Home Depot, illetve a Lowe's Cos is érdeklődhet a tavaly óta ismét nyereséges hálózat iárnt.

HOZZÁSZÓLÁSOK