Eltűnik az ismert bútormárka

A közelgő márkaváltás után az eddig KIKA-ként ismert áruházlánc immár XXXLutz néven a piacvezető szerepet célozza meg Magyarországon, vagyis az IKEA babérjaira tör. .
Rácz Gergő, 2020. augusztus 6. csütörtök, 09:17
Fotó: Napi.hu

A Kika lakberendezési áruházlánc tulajdonosa, az osztrák Signa Csoport tavaly adta el magyarországi, csehországi, szlovákiai és romániai üzleteit az XXXLutz nevű osztrák cégnek.

Ezzel egy tulajdonoshoz kerül Magyarországon a Kika, a Mömax és Möbelix áruházlánc is. Pár hónappal a bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal is rábólintott az ügyletre, indoklásuk szerint nem csökken jelentősen a verseny a lakberendezési áruházak piacán azzal, ha a Mömax és a Möbelix mellett a Kika is a XLCEE-Holding GmbH-hoz kerül.

A Világgazdaságnak adott interjúban Ingo Schalk, a KIKA Lakberendezési Kft. ügyvezetője elmondta, az új tulajdonosi háttérrel Miskolcon és Szegeden is terjeszkedne a vállalat - idézi az írást az Index.

Az informatikai háttérrel együtt a beszerzés, a logisztika is új alapokra kerül. Az új felállásban a teljes szortiment felét adja csak a KIKA, a többi az anyacég révén kerül a polcokra, de ragaszkodtak a meglévő hazai slágertermékek megtartásához, amelyek a magyar ízlésvilág változását követték le az elmúlt években. Ez azt jelenti, hogy várhatóan mintegy 10-12 ezer árucikk marad. Az üzletek várhatóan október közepére újulnak majd meg.

HOZZÁSZÓLÁSOK