Kína húzta fel a laptopgyártót

A Lenovo a vártnál kisebb veszteségről számolt be, globális piacai közül egyedül a kínai bővült április és június között.
NAPI, 2009. augusztus 6. csütörtök, 11:31

A Lenovo 16 millió dollár, részvényenként 0,18 cent veszteséget jelentett az április és június közötti első üzleti negyedévéről - írja a MarketWatch. Egy évvel korábban 110,5 millió dolláros nettó nyereségről számolt be a társaság. Árbevétele 18 százalékkal került az egy évvel ezelőtti szint alá, 3,46 milliárd dollárt tett ki.

A Lenovo ezzel harmadik egymást követő negyedévét teljesítette veszteséggel, azonban a mostani adatok jelentős mértékben elmaradtak a Reuters által összesített elemezői várakozások 54 millió dolláros veszteségbecslésétől.

A kínai piacon tapasztalt keresletnövekedés nem tudta ellensúlyozni a más területeken bekövetkező erőteljes visszaesést. A Kínába irányuló forgalom 15 százalékkal növekedett a negyedév során, így az összes eladás 48 százaléka már itt zajlott - közölte a társaság. Éves szinten az egyéb fejlődő piacok 6, a fejlett országokba irányuló szállítások 17 százalékkal estek vissza.

HOZZÁSZÓLÁSOK