Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
A foci-világbajnokság szponzori támogatásokból származó bevétele alacsonyabb lesz az idei oroszországi rendezvényen, mint amekkora négy évvel ezelőtt Brazíliában volt - idézte a Nielsen Sports piackutató cég számítását a BBC. Az akkori 1,629 milliárd dollárral szemben most 1,450 milliárddal (közel 400 milliárd forint, a budapesti 4-es metró költségét közelítő összeg) kell beérnie a FIFA-nak. A 2015-2018-as periódus "fociipari" teljesítményét nehezebb volt eladni a szponzoroknak, mint korábban.
A piackutató cég megállapítása szerint számos régi támogatója elhagyta a labdarúgást, amelyek helyét kínai jelentkezők vették át, majdnem kitöltve az űrt, amit maguk után hagyták. A távozók (a Johnson & Johnson, a Castrol és a Continental) elsősorban a FIFA-t megrázó 2015 tavaszi korrupciós botrány miatt fordítottak hátat a világbajnokságnak. Ezzel egyidejűleg Kína legnagyobb kereskedelmi ingatlanokkal foglalkozó cége, a Wanda Group bekerült a világszervezet hét hivatalos partnere közé.
Joghurtot a rajongóknak!
A Wanda kezében van az InFront Media sportmarketing cég, amely birtokolja a 2018-as és a 2022-es világbajnokság médiajogait 26 ázsiai országban. Az idei vébé öt hivatalos szponzorából három, a tévé- és hűtőszekrénygyártó Hisense, az okostelefon-fejlesztő Vivo és a tejtermékekkel foglalkozó Mengniu kínaiak. Az utóbbinak exkluzív joga van a joghurtitalok és a fagylaltok értékesítésére az oroszországi rendezvény stadionjaiban.
A vébé támogatói bevételeinek majdnem negyven százaléka Ázsiából érkezett. Az afrikai cégek, amelyek a 2010-es dél-afrikai rendezvényt lelkesen támogatták, illetve a dél-amerikaiak, amelyek a brazíliai vébében láttak fantáziát négy éve, most elmaradtak.
Kínában egyre népszerűbb a futball, ami arra ösztönzi a pekingi vezetést, hogy a lehető leghamarabb megszerezze egy világbajnokság rendezési jogát. (A következő lehetőség a 2022-es katari vébé után, 2026-ban kínálkozik erre.) A Nielsen adatai szerint 2013-ban a kínai városlakók 27 százaléka érdeklődött ez iránt a sport iránt, ami 2017-re 32 százalékra ment fel és a focit szeretők jellemzően fiatalabbak 34 évesnél.
Vissza a rekordokhoz!
A FIFA abban bízzik, hogy az átmeneti visszaesés után újra rekordokat dönthet a szponzorációs bevétel. Ez megalapozott lehet, ha figyelembe vesszük az elképesztő fejlődést, amelyet két évtized alatt ez a sportgazdasági tevékenység elért. A FIFA 2015-2018-as négyéves ciklusában befolyt bevételei több mint kétszeresen haladták meg az 1999-2002-es időszakban összegereblyézett összeget.
A világszervezet már a 2022-es vébén növekedést akar elérni a 2018-as számokhoz képest. Minden bizonnyal arra számítanak, hogy a közel-keleti vállalatok, márkák hasznot akarnak majd húzni abból, hogy régiójukban tartják a világ legnépszerűbb sporteseményét. Emellett sokat várnak a FIFA 2 modernizációs programtól, amelyet 2016-ban hirdetett meg Gianni Infantino, a szervezet elnöke.
Ez egyebek mellett új standardokat vezet be az pénzáramlások és a szervezet vezetésének átláthatóbbá tétele érdekében. Befektetéseket ígér a futball fejlesztésébe és a bővíteni akarja a sport iránt érdeklődők játéklehetőségeit. A női focisták számát világszinten a jelenlegi duplájára, 60 millióra akarják növelni 2026-ra.
A fotó forrása: Lluis Gene/AFP
Bevezetés a stresszmentes vezetésbe - Nissan Leaf
Luftschutzbunker_Zwei, 2018.06.16 22:44
Ha ha ha