Közel hárommilliárd dollárt, azaz 786 milliárd forintot szán az Alibaba-csoport arra, hogy legyőzze a Wal-Martot - írja a hvg.hu a Bloomberg alapján.

A kínai online piactér a virtuális boltozás mellett szeretne hipermarketeket is szerezni, ezért bevásárolták magukat az itthon ismeretlen Sun Art Retail Groupba. A cég itthon és az Egyesült Államokban kevésbé ismert, de Kíniában 400 hipermarket tartozik hozzájuk, köztük az Auchan is.

Az üzlet egyelőre rizikósnak tűnik, de ha az 500 milliárd dolláros forgalmú kínai piacon érvényesülni tudnak, tovább növekedhet az Alibaba. Az ázsiai országban ebben a szektorban próbál terjeszkedni a Wal-Mart is.

A két cég közötti háború ezzel éleződik: ahogy arról korábban a Napi.hu beszámolt az amerikai áruházlánc összeállt a Google-lal egy olyan internetes bevásárlási lehetőség létrehozására, amely versenytársa lehet az ágazat koronázatlan királyának, az Amazonnak és a feltörekvő Alibabának.