A Burger King árbevétele ugyan 9,2 százalékkal, 540,8 millió dollárra csökkent, de ennek hátterében az áll, hogy a vállalat franchise-szerződésbe adta számos éttermét. Az úgynevezett refranchisinget és a devizaárfolyamok változását figyelmen kívül hagyó organikus forgalomnövekedés 5,4 százalékos volt. A Burger King azt tervezi, hogy partnerekre bízza az éttermek többségének üzemeltetését, ezzel − a szakzsargonban asset-light modellként ismert − módszerrel mérsékelheti függőségét az ingatlanok üzemeltetésével járó költségektől. Ehelyett stabil royalty-bevételekre számíthat. A folyamat ugyanakkor hosszú lesz: eddig 386 hazai és 78 külföldi üzletet adtak át franchise-partnereknek a cég 12 600 étterméből.

A Burger King ki akarja bővíteni hagyományos fő ügyfélkörét, a húszas éveik elején járó férfiak csoportját − részben ezt szolgálja a saláták és a gyümölcsök előtérbe helyezése. Fel akarják pörgetni a külföldi terjeszkedést is: Kínában egy helyi partnerrel szövetkezve 100 éttermet akarnak nyitni öt-hét éven belül, Oroszországban több száz új üzlet átadását tervezik a következő néhány évben. A Burger King vissza akarja küzdeni magát a világ vezető étteremláncai közé.