A WJS tudomása szerint azt még nem döntötték el, hogy valamiféle ünnepélyes szerződés-aláírási ceremóniával is megpecsételik-e a szoros szövetséget, de a megállapodás részleteiről egyezségre jutottak. Ennek fő eleme, hogy a Yahoo a Microsoft keresőmotorját használja weboldalain, ugyanakkor az utóbbi cég kezeli és számolja el a keresési eredményekhez rendelt hirdetéseket, illetve azok bevételeit.
Ugrott tehát az a korábbi elképzelés, miszerint a Microsoft megvásárolja a Yahoo keresési üzletágát, azaz az egyszeri befektetés helyett a felek osztoznak a jövedelmen. A redmondi óriás AdCenter platformja lehet a tevékenység alapvető technológiája, ami egyben megkérdőjelezi a Yahoo Panama hirdetési platformjának jövőjét - elemzi a helyzetet a szaksajtó.
A felek aggódnak amiatt, hogy a versenyhatóságok keresztbe fekszenek partnerségüknek. Magyarázatként azzal akarnak érvelni, hogy a Google óriási túlsúlyra tett szert az internetes keresésekhez rendelt hirdetések piacán, amin együtt változtathatnak.
A megállapodás egy hosszú menetelés legújabb állomása - a Microsoft megpróbálta felvásárolni a Yahoo-t, majd - miután ez nem jött össze - többször is ráhajtott online-hirdetési üzletágára.