Kiderült, mire készül a Lidl - sokaknak főhet a feje

A nyilvánosságnak ritkán nyilatkozó Lidl-vezér egy hazai pályán, Heilbronnban tartott konferencián nyíltan beszélt a kereskedelmi lánc terveiről. További boltokat vásárolnának és folyamatosan szemmel tartják legnagyobb versenytársukat, az Aldit, az orosz konkurenciától viszont nem tartanak. Az online kereskedelmet egyelőre nem forszíroznák.
Lovas-Romváry András, 2019. február 27. szerda, 18:27
Fotó: Napi.hu - képünk illusztráció

Ritkán tapasztalt nyíltsággal beszélt az általa vezetett cégek terveiről egy heilbronni konferencián Klaus Gehrig, a Lidlt és a Kauflandot birtokló cég, a Schwarz Gruppe 70 éves vezetője - írja a WirtschaftsWoche című német gazdasági hetilap.

A beszámoló szerint talán a hazai pálya hangulata is hozzájárulhatott ahhoz, hogy a sajtónak ritkán nyilatkozó menedzser bővebben beszélt a cég terveiről (a konferenciát egy olyan főiskolán rendezték, amelyet a Lidl-tulajdonos Dieter Schwarz alapítvány finanszíroz).

Gehrig elmondása szerint egyelőre nem tartanak a német piacra nemrég belépett orosz tulajdonú diszkontlánc, a Mere megjelenésétől. Úgy látja, hogy az első számok alapján nem volt forgalomcsökkenés azokban a Lidl-üzletekben, amelyek az új diszkontlánc első lipcsei boltja közelében vannak. Egyelőre úgy véli, a próbálkozás nem lesz hosszú életű a német piacon, igaz, mivel versenytársról van szó, folyamatosan nyomon követik a fejleményeket.

Ugyanakkor beismerte: az elmúlt években volt, ami komoly fejfájást okozott neki. Ez pedig az Aldi Süd (ez a cég van jelen Magyarországon is) döntése volt, amely szerint a saját márkák mellé beenged üzleteibe olyan márkás termékeket is, mint például a Coca-Cola vagy a Nutella. Mindaddig a német diszkontpiac jól fel volt osztva, a Lidlben voltak márkás termékek, míg az Aldi saját márkás árukkal operált. Gehrig szerint végül kiderült, az Aldi lépésének nem volt hatása a Lidl forgalmára. Elárulta, hogy mind a Lidl, mint a Kaufland arra készül, hogy hamarosan az eddig megszokottnál is agresszívabb árazással próbáljon fellépni a piacon.

Az Aldi mindig fontos marad a Lidl számára - mondta Gehrig, és idézte az Aldi Süd elhunyt vezetője, Karl Albrecht mondását, amely szerint ha a Lidl nem lenne, az Aldi elaludna. Ez fordítva is igaz, az önelégültség a jövőbeni sikerek legnagyobb ellensége - tette hozzá a vezető.

A cégvezér szerint a Lidl viszont nem kíván agresszívan belépni az online kiskereskedelmi piacra. Már van tapasztalatuk az online élelmiszer-házhozszállításban, azonban ennek kiépítése és üzemeltetése rendkívül költséges. Gehrig szerint a Lidl soha nem lesz egy Amazon vagy Alibaba, s nem is gondolja úgy, hogy egy-egy új üzleti trendben mindig az elsőnek kell lenni. A lehetőség nem fut el előlünk - fogalmazott az üzletember.

Különösen úgy, hogy eközben a hagyományos üzletek vásárlására is jó lehetőség nyílik. A cégvezér megerősítette, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a Metro leányvállalata, a Real legalább 100 üzletének átvételéről. Szerinte komoly lehetőségei vannak a Lidlnek a bioélelmiszerek piacán. Egyszer már próbálkozott a Lidl e területen, azonban akkor "túl kevés türelemmel állt hozzá" ehhez a piachoz. Most azonban komolyabbak a terveink, s a vállalat masszívan fog előrelépni - mondta Gehrig. Ez komoly fejfájást okozhat a bioélelmiszer-kereskedelemmel foglalkozóknak. A Lidl tervei szerint a következő években a kedvező árazással komoly szeletet hasíthatnak ki maguknak ebből a piacból.

HOZZÁSZÓLÁSOK