Megvette a Bambit is a Coca-Cola

A Coca-Cola mintegy 82 milliárd forintért megvette a szerbiai Bambit. A cég szerint Szerbia rendkívül vonzó helyszín a külföldi befektetők számára.
Vég Márton, 2019. február 20. szerda, 17:30
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

Átveszi a Coca-Cola Hellenic Bottling Company a vezető szerbiai édesipari vállalatot, a pozarevaci Bambit a Mid Europa partners londoni székhelyű beruházási alaptól - írja a vajdasági Magyar Szó. A tranzakció értéke 260 millió euró (317 forintos euróárfolyam mellett 82,4 milliárd forint). A vállalatfelvásárlási folyamat várhatóan 2019 második negyedében fejeződik be, és ezzel a Bambi újabb fejlődési lehetőségekhez jut Szerbiában és a térségben, valamint komplementer, azaz kiegészítő termékkategóriákkal bővülhet.

Svetoslav Atanasov, a szerbiai és montenegrói Coca-Cola HBC vezérigazgatója szerint Szerbia rendkívül attraktív helyszín a külföldi beruházók számára, és fél évszázaddal a szénsavas üdítőital szerbiai gyártásának megkezdése után készek támogatni a cég e fontos döntését. A Bambi legismertebb termékmárkái közé tartozik a Plazma, a Wellness, a Zlatni pek és a Josh.

Immár a multinacionális cégé a magyar Lavazza, megvették az európai Costát és debütáltak a világ jó néhány pontján a kávés kólával. A jogszabályi előírásoknál is szigorúbb önkéntes kereskedelmi korlátozást vezetett be a Coca-Cola Magyarország: januártól csak kalóriamentes vagy alacsony kalóriatartalmú italokat értékesítenek a középiskolák számára. A cég az általános iskolákban már több mint egy évtizede kizárólag ásványvizet, illetve magas gyümölcstartalmú gyümölcslevet árusít.

HOZZÁSZÓLÁSOK