A barkácsáruházakat üzemeltető társaság teljesítménye elsősorban a kedvezőtlen gazdasági környezet és a márka németországi újrapozícionálása miatt felfüggesztett akciók hatására romlott. Az árbevétel 666,4 millió euró volt a január-márciusi időszakban, 10,9 százalékkal csökkent az előző évihez képest, a kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBITA) pedig mínusz 52,1 millió euróról mínusz 71,6 millióra változott - írta a Praktiker Bau- und Heimwerkermärkte Holding AG az MTI-hez eljuttatott sajtóközleményében.

A legnagyobb piacon, Németországban a csoport bevétele átlagon felüli mértékben, az előző évi 555,9 millió euróról 11,9 százalékkal 489,8 millió euróra csökkent. A jóval kisebb részarányt képviselő nemzetközi hálózatban elért bevétel átlag alatti mértékben, 8 százalékkal csökkent, 176,6 millió euróra. Ugyanakkor a 2007-ben átvett, 78 áruházból állóMax Bahr barkácshálózat eredményei javultak, a bevétel 5 százalékkal 156,2 millió euróra nőtt, az EBITA mínusz 1,4 millióról mínusz 0,9 millióra mérséklődött.

A csoport eredményei 2010-ben is romlottak. A bevétel 3,448 milliárd eurót tett ki, ami 5,9 százalékkal kevesebb az előző évinél. Adózás után 33,6 millió euró vesztesége keletkezett a csoportnak a 2009. évi 9,3 milliós hiányt követően.

A társaság Németországban, Luxemburgban, hét közép-, kelet- és dél-európai országban - köztük Magyarországon -, illetve Törökországban van jelen. Az idei első negyedévben összesen 439 áruházat üzemeltetett. Magyarországon 20 Praktiker barkácsáruház működött a január-márciusi időszakban, míg egy évvel korábban 19 volt. A társaság 1998-ban lépett be a magyar piacra. Az 1978-ban alapított cég 20 ezer embert foglalkoztatott teljes munkaidőben az idei első negyedévben, ami 5,4 százalékos csökkenés az előző évhez képest.