Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A vevő, a Korean Air, 67,5 millió koronát (kb. 750 millió forint) fizet a csomagért, az erről szóló szerződést április 9-én írják alá. Egyébként az Ernst & Young könyvvizsgáló a közelmúltban 148,50 millió koronára becsülte a CSA teljes értékét, vagyis a 44 százalékos csomagért kínált vételár megfelel a realitásnak. "Ez fontos lépés, ami elősegíti a CSA és a prágai repülőtér további fejlődését. A Ceské Aerolínie jó kezekbe került" - kommentálta a döntést Petr Necas cseh miniszterelnök.

"A konszolidációs folyamat végén a CSA értékesítése az Európai Bizottság egyik feltétele volt. Brüsszel ugyanis a stratégiai partner kiválasztása fejében egyezett csak bele, hogy az állam 2,5 milliárd koronás (27,5 milliárd forint) pénzinjekcióval segítse ki a légitársaságot" - tette hozzá Miroslav Kalousek pénzügyminiszter, aki megjegyezte, a magánosítás legfontosabb hozadéka a prágai Václav Havel Repülőtér további fejlődésének garanciája. A dél-koreai légitársaság ugyanis a prágai repteret egyik európai bázisává fejleszti fel.

A CSA-t egyszer már privatizálták, mégpedig 1992-ben, amikor is az Air France és a londoni székhelyű Európai Újjáépítési és Fejlesztési bank (EBRD) együttesen 38,2 százalékos tulajdonrészt szerzett az akkor még csehszlovák légitársaságban. Azonban az Air France 1994-ben eladta tulajdonrészét a cseh Konsolidacní Bankának, majd az EBRD is így tett.