Így menekül az egyik világmárka

Virtuális üzletet nyit a Gucci luxusmárka, két új üzlete is nyílik az Alibabán. Nem véletlenül, a kínai piacnak ugyanis kiemelt szerep jut a globális luxuscikk-eladásokban, a forgalom mintegy 35 százaléka innen származott a pandémia előtt. Előrejelzések szerint pedig 2025-re a kínai fogyasztók adják majd a luxuskategóriájú ruhák, táskák és ékszerek globális értékesítésének több mint felét.
Csernátony Csaba, 2021. január 3. vasárnap, 13:17
Fotó: Reuters

A Gucci luxusmárka két új online üzletet nyit a kínai hátterű online áruház, az Alibaba internetes kiskereskedelmi vállalat platformján, a divatház ezzel a koronavírus-járvány okozta veszteségeket próbálja mérsékelni - írja a Charged Retail.

Az első, divat- és bőrárukat kínáló virtuális üzlet december 21-én nyitott meg. 2021 februárjában pedig a második "üzlet" is megnyílik. Utóbbit a Gucci a licencpartnere, a Coty működteti majd és szépségápolási termékeket lehet majd innen vásárolni. Mindkét bolt az Alibaba luxustermékekkel foglalkozó platformján, a 2017-ben elindított, ma már 200 márkának helyet adó Tmall Luxury Pavilionon érhető el.

Kulcsszerep jut a kínai vásárlóknak

A Gucci döntése több szempontból is logikus, hiszen az Alibaba forgalmának jelentős részét adják a kínai vásárlók. Arról nem beszélve, hogy a kínai piacnak kiemelt szerepe van: a globális luxuscikk-eladások mintegy 35 százaléka innen származott a pandémia előtt. Ráadásul a Bain tanácsadó vállalat előrejelzése szerint 2025-re a kínai fogyasztók adják majd a luxus kategóriájú ruhák, táskák és ékszerek globális értékesítésének több mint felét.

Ráadásul a pandémia a kínai piac jelentőségét növelte: a korlátozások tavaszi feloldása után a luxustermékek értékesítése megugrott Kínában és az országban később sem voltak a korábbihoz hasonló szigorú járványintézkedések.

A másik kézenfekvő indok a virtuálisbolt-nyitásra, hogy a Financial Times cikke szerint a koronavírus-járvány két vállra fektette a luxuscikkek iránti globális keresletet, felgyorsította az online kereskedelemre való átállást.

A luxusmárkáknak új módszereket kell találniuk a vásárlók elcsábítására. Az eladások az előrejelzések szerint idén 22 százalékkal csökkennek majd elérve a 217 milliárd eurót, amit a 2014-es szinteknek felel meg. A karácsonyi bevásárlási roham elmaradása szintén érvágást jelent a szektornak: a negyedik negyedév általában az éves árbevétel mintegy harmadát termeli meg. A Bain and Altagamma tanácsadó cég szerint a kilábalás három évig is eltarthat és a kínai vásárlók segíthetik a leginkább.

HOZZÁSZÓLÁSOK