Külföldiek nyernek az orosz-ukrán légi határzáron

Miután Ukrajna és Oroszország kitiltotta egymás repülőgépeit légterükből, gyorsan el fog dőlni, kié lesz ez a forgalom és annak milliárdos haszna.
Barabás T. János, 2015. november 2. hétfő, 16:59
Fotó: Reuters

Külföldi légitársaságok osztoznak az Ukrajnát és Oroszországot összekötő, a két ország légitársaságainak eddig évi 7-8 milliárd rubel (112-128 millió dollár) nyereséget hozó közvetlen járatain - írta a Russia Beyond the Headlines. Havonta mintegy 100 ezren vették igénybe a Moszkvát és Kijevet összekötő közvetlen járatot, ezt azonban már csak átszállással tehetik meg.

Orosz adatok szerint az idei év első háromnegyedében 800 ezren repültek Oroszországból Ukrajnába, amely a politikai helyzettől függetlenül az egyik legnépszerűbb külföldi utazási célpont. Ennek oka elsősorban nem a turizmus, hanem a rokoni és üzleti kapcsolatok.

Ebben a forgalomban az orosz-ukrán viszonylatban repülő külföldi légitársaságok - a Belavia, a Turkish Airlines, a LOT és az Air Baltic - eddig kevesebb mint 1 százalékkal részesedtek. Ez a "légi határzár" másfél héttel ezelőtti bevezetése óta 25 százalékra emelkedett.

Az átalakulás azonban a jegyárak emelkedésével és hosszabb utazási idővel jár, mert a két célország csak egy harmadikban való átszállással közelíthető meg. Ezért a jegyár mintegy 20-25 százalékkal lesz magasabb mint a közvetlen járatokon volt. Ezzel együtt a nagy nyugati légitársaságok úgy tűnik, könnyű szívvel lemondanak az ebben a relációban megszerezhető bevételről.

HOZZÁSZÓLÁSOK