Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Japános mértéktartással lát hozzá veszteséges tévégyártásának átszervezéséhez a Sony Corp., a szigetország legnagyobb fogyasztói elektronikai cége. Az üzletág az elmúlt hét üzleti évben összesen 476,3 milliárd jennel (6,1 milliárd dollár) csapolta meg a vállalat kasszáját, és tavaly 1,6 millió Bravia márkájú LCD-tévét kellett visszahívni a szervizekbe, mivel kigyulladhattak, ám a vállalat csak most forgatja fel a divíziót, három csoportba szervezve a termelést. A 2012 márciusáig tartó üzleti évben 175 milliárd jen veszteséget okoz a tévégyártás és csak a 2014 márciusában zárulóban lehet ismét nyereséges.

A Sony 90 milliárd jen (1,2 milliárd dollár) éves veszteséggel számol, szemben 60 milliárdos profitot előre jelző korábbi prognózisával. Az optimista várakozást a 27 milliárdos mínuszt hozó július-szeptemberi negyedév után változtatták meg. Ez lesz a negyedik egymást követő veszteséges év a cég történetében. Tévéből a korábban tervezett 22 millió helyett csak 20 milliót értékesíthetnek, ráadásul a thaiföldi árvizek miatt csúszik a NEX és az Alpha kamerák premierje. A tévégyártás átalakítása 50 milliárd jent, az utóbbi gond 25 milliárdot farag le az éves profitból.

A japán vállalat szenved az erős jen miatt is - a japán deviza csak azt követően gyengült a dollárral szemben elért 76 jen/dollár alatti, háború utáni csúcsáról, hogy a jegybank a múlt héten beavatkozott a devizapiacon. A jen szeptember óta 13 százalékkal erősödött az euróval szemben.