Mindkét márkája, a BMW és a Mini modellpalettájának bővítésével több mint másfélszeresére bővítené eladásait a következő tíz évben a BMW, hogy megtartsa vezető helyét két legnagyobb versenytársával, az Audival és a Mercedesszel szemben - jelentette ki Norbert Reithofer vezérigazgató a Bloomberg tudósítása szerint. Szélesíteni akarják egyebek mellett a 6-os sorozatú autók és a Minik modellválasztékát és bevezetnek a piacra egy elektromos meghajtású városi autót. A cél, hogy a tavalyi 1,29 millióról kétmillióra autóra emelkedjen az éves értékesítés. A hírügynökségnek nyilatkozó elemzők szerint a BMW helyes úton jár: ha nem támad a luxusautó-piacon, akkor azt kockáztatja, hogy védekező pozícióba szorul. Az Audi például hozzá hasonlóan ambiciózus terveket dédelget - a cég 2010-ben tucatnyi új modellváltozattal lép piacra. Az elhatározás annyira komoly, hogy szentségtörésnek számító lépésekre is elszánja magát a vállalat: fognak például fronthajtásos BMW-t is gyártani. Eddig elképzelhetetlen volt, hogy ez alatt a márkanév alatt ne hagyományos hátsókerék-meghajtású autót kínáljanak. A BMW 90 százalékos kapacitáskihasználása a legjobb az európai gyárak összehasonlításában - derül ki az IHS Automotive piackutató cég adataiból. A Volkswagen 77, a Daimler 73 százalékos tud felmutatni. A vállalat részvényeinek ára idén eddig 38 százalékkal ment feljebb,, míg a Volkswagené csak 27, a Daimleré 11 százalékkal. A német cég óvatosan viszonyul a kínai piachoz, amelyen júliusban éves összehasonlításban 82 százalékos növekedést ért el. Ezzel Kína lett a BMW harmadik legnagyobb piaca az USA és Németország után. A társaság kínai növekedési várakozásait a mostaninál lassúbb GDP-növekedéshez igazította - mondta Reithofer.