A koronavírus-járvány hatásai miatt a világ egyes régióiban a légijáratok számának éves visszaesése elérheti a hetven százalékot a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint. Emiatt történhetett meg az, hogy összességében kevesebb repülőgép-katasztrófa történt 2020-ban, mint egy évvel korábban. Viszont a szerencsétlenségek összesen több áldozatot követeltek.

A hamburgi székhelyű repülési eseményeket elemző központ, a Jet Airliner Crash Data Evaluation Center (JACDEC) statisztikái szerint 2020-ban kilenc halálos repülőgép-katasztrófa történt, amelyekben összesen 318-an veszítették életüket - írja az Airportal.hu, amely összefoglalója szerint ez 25-tel haladja meg a 2019-ben történt, 27 halálos kimenetelű esemény áldozatainak számát.

Összesen 8 halálos kimenetelű légiközlekedési-balesetet tart nyilván 2020-ban, amelyekben 315-en veszítették életüket. Ebből a legjelentősebb esemény az volt, hogy Irán az év elején lelőtte a Ukraine International Airlines Boeing 737-800-as repülőgépét, ami 176 ember halálát okozta. Az iráni légvédelem azért tüzelt a repülőre, mert előtte pár órával egy iraki amerikai támaszpontra lőttek rakétákat, miután az USA dróntámadásban végzett Kászím Szulejmáni katonai vezetővel. Bár a támadásukkor külön ügyelve embert ne öljenek meg, de feszülten várták az Egyesült Államok válaszcsapását, és a radaron az utasszállítót vélték amerikai gépnek.

A másik jelentős, közel száz halálos áldozattal járó katasztrófa május 22-én történt Karacsi repülőterének közelében, a Pakistan International Airlines (PIA) Airbus A320-200-asával. A szerencsétlenségben 98-an veszítették életüket, köztük egy a földön, aki a roncsok becsapódásának helyszínén tartózkodott.