Meghozta a karantén a játékkedvet

A Lego csoport kétszámjegyű növekedést ért el 2020 első félévében. Az élénk fogyasztói keresletnek köszönhetően nőtt az értékesítés, az árbevétel, a nyereség és a piaci részesedés egyaránt.
Rácz Gergő, 2020. szeptember 2. szerda, 10:44
Fotó: Shutterstock

A Lego csoport 2020. június 30-ig tartó első üzleti félévében az árbevétel 7 százalékkal 15,7 milliárd dán koronára, körülbelül 754 milliárd forintra nőtt - közölte a cég.

Az értékesítés 14 százalékkal volt magasabb a 2019 első félévi eredményhez képest, miközben a márka világszintű piaci részesedése is nőtt. Az üzemi nyereség 3,9 milliárd koronát tett ki, ami 11 százalékos növekedés 2019-hez képest.

A csoport kétszámjegyű növekedést ért el az értékesítés terén olyan fő piacain, mint az amerikai, a nyugat-európai, az ázsiai és csendes-óceániai térségbeli, valamint a kínai piac. A működési nyereség növekedése az erős értékesítési eredményeknek köszönhető, amit némiképp ellensúlyoztak a hosszú távú növekedés érdekében eszközölt befektetések, valamint a megnövekedett szállítási költségek, amelyeket elsősorban az okozott, hogy a kormányok rendelkezésére időszakosan be kellett zárni a gyárakat Mexikóban és Kínában.

HOZZÁSZÓLÁSOK