Lenyomja a BMW a Mercedest és az Audit

Jelentősen növelte profitját az elmúlt negyedévben a BMW, de az értékesítés bővülése lassult.
NAPI, 2011. november 3. csütörtök, 10:15
Fotó: Napi.hu

Kitart korábbi előrejelzése mellett a BMW AG, a világ legnagyobb luxusautó-gyártója, amely szerint 2011-ben lényegesen nagyobb árbevételt és profitot fog elérni, mint 2010-ben. Ennek jegyében a vállalat 44 százalékkal, 1,72 milliárd euróra növelte EBIT nyereségét az egy évvel korábbihoz képest, az árbevétel 3,8 százalékkal, 16,5 milliárd euróra emelkedett. A Bloombergnek nyilatkozó elemzők 1,58 milliárdos profitot jósoltak. A BMW autógyártó divíziójában 10 százalékos EBIT-rátát akar elérni idén és 1,6 millió autó értékesítésével számol. A jövő évtől 8-10 százalékos EBIT-rátát terveznek.

Az elmúlt negyedévben "mindössze" kilenc százalékkal növelte eladásait az autógyártó, ami fele a második negyedéves 18,5 százalékos ugrásnak. Az 1- és 3-Sorozatú személyautók, valamint az X5 hobbi-terepjáró értékesítése visszaszorult, az 5-Sorozat és a X3-as SUV azonban jól fogy.

BMW rulez

A BMW növelni tudta előnyét két nagy versenytársával a Mercedesszel és az Audival szemben. Az év első kilenc hónapjában a bajorok csak a BMW jelvénnyel kínált autókból 1,02 milliót értékesítettek, míg az Audi 973,2 ezer, a Mercedes pedig 919,3 ezer autót adott el. A BMW 2020-ra kétmillióra akarja növelni piacát.

Profitban is jobban áll a BMW: a Mercedes a harmadik negyedévben 1,11 milliárd euró EBIT-et ért el, ami a modellfrissítések miatt 15 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, míg az Audi 56 százalékos bővüléssel 1,4 milliárdot könyvelt el, főként az A6 szedán és a Q5 SUV népszerűségének köszönhetően.

HOZZÁSZÓLÁSOK