A Lidl anyavállalata átlépte a 100 milliárd eurós határt

Százmilliárd eurónál magasabb forgalmi rekordot ért el tavaly a Lidl áruházlánc anyavállalata, a Schwarz csoport - írja az MTI.
Szász Péter, 2019. május 13. hétfő, 16:54
Fotó: Pixabay

A Lidl és Kaufland áruházláncok anyavállalata, a Schwarz csoport a hétfőn közzétett mérlegbeszámolója szerint 104,3 milliárd euró, a 2017-es 96,9 milliárd eurónál 7,4 százalékkal magasabb értékesítési árbevételt ért el tavaly. A konszern forgalma öt év alatt 31,4 százalékkal nőtt és az idén lépte át első alkalommal a 100 milliárd eurós határt.

A 2018-as forgalomhoz a Lidl áruházlánc 81,2 milliárd euróval, a Kaufland 22,6 milliárd euróval járult hozzá. A Lidl 8,8 százalékkal, a Kaufland 1,6 százalékkal növelte forgalmát tavaly.

A forgalom kétharmadát Németországon kívül termelte ki a csoport, 67,3 milliárd eurót, 9,1 százalékkal magasabbat az előző évinél. Németországban a Lidl és a Kaufland együttes forgalma 30 milliárd euró volt, 5,1 százalékkal magasabb a 2017-esnél.

A csoport már harminc országban tevékenykedik, Európa mellett még az Egyesült Államokban és Ausztráliában. Tavaly a Lidl megjelenésével Szerbiával bővült a csoport működési területe.

Nagy növekedést ért el a csoport az online kiskereskedelmi üzlettel is. A Lidl Digital Németországgal együtt hat országban tevékenykedik és 12 millió ügyféllel rendelkezik.

A Schwarz csoport 7,5 milliárd eurót, az előző évivel közel megegyező összeget fordított eszközberuházásokra tavaly, túlnyomórészt új üzletek létesítésére valamint meglévő üzletek felújítására. A csoport 12 100 Lidl és 1300

Kaufland üzlettel rendelkezik. Az üzletek száma 2018-ban 400-zal bővült, az alkalmazottak száma 406 ezerről 429 ezerre emelkedett.

A Schwarz csoport az idei évre a tavalyival közel megegyező eredményt vár és beruházásait is hasonló nagyságrendben tervezi.

HOZZÁSZÓLÁSOK