A lengyel fogyasztóvédelmi hivatal (UOKiK) szerint a Lidl kereskedelmi hálózat megsértette vásárlóinak érdekeit egy korábbi akciójával - adta hírül a Business Insider Polska. A hálózat két évvel ezelőtt különleges akciót indított, amelyben minden vásárló visszavihette  a Lidl saját márkás termékeit a boltokba, ha rájött, hogy mégsem kéri azt. Nem kellett megindokolni ezt.

A következmény borítékolható volt a vevők csaknem üres csomagolásokat vittek vissza. A cég néhány napon belül rájött, hogy ostobaságot csinált, és megszakította az akciót. Szegény embert azonban az ág is húzza. Nem elég ez a blamázs, az UOKiK úgy találta, hogy a Lidl megsértette a vásárlók érdekeit, mert az akciót úgy fejezték be, hogy nem tette közzé ezt a szándékát hét nappal annak bekövetkezte előtt internetes oldalán.

A Lidlnek oktatást kell szerveznie a vásárlóknak a reklamáció, a szerződéstől való elállás lehetősége, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat stb. témájában. Ennek végén interaktív tesztet is ki lehet majd tölteni. Ha a feltett kérdésekre a válaszadó 70 százalékban jól válaszol, vásárlási utalványt kap a Lidl üzleteibe, 25 zloty (körülbelül 2000 forint) értékben. Az oktatás a lengyel Lidl internetes oldalán folyik majd szeptember 1. és november 15. között.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.