Nagy változásra készül a Lidl anyavállalata

Spórolást várnak attól az intézkedéstől a Lidl anyacégénél, hogy saját vállalkozásukhoz rendelik a hulladékkezelést. A lépés azért is érdekes, mert a német kiskereskedelemben keletkezett szemét tizede tőlük származik.
Szabó Dániel, 2018. október 1. hétfő, 09:57
Fotó: Napi.hu

Hulladékkezelő céget alapított a Lidl diszkontlánc anyavállalata, a Schwarz-csoport. Így ők lesznek az első kiskereskedelmi társaság, amely maga intézné a szemétkezelést.  Ezzel jócskán átrendeződhetnek az erőviszonyok az eddig hulladékkezeléssel megbízott kilenc nagy társaság között - írja a hvg.hu a Világgazdaság alapján.

Aa német kiskereskedelembe keletkező hulladék tizedét a Lidl boltjai generálják, a PreZero Dual GmbH néven bejegyzett leányvállalat foglalkozhat ezzel. Aminek a hulladékkezelő-szektorban nem örülnek, mert a tíz százalék jelentős arány, ami átrendezheti a piacot.

A Schwarz-csoport úgy számol, hogy a saját hulladékkezelő cég 70-80 millió eurót tart majd körön belül. A terv az, hogy a Kaufland-hálózatára is kiterjesztik ezt a módszert, amely szintén a holdinghoz tartozik. A változás 2020-tól várható, arról nem szól a cikk, hogy magyar hálózatra is kiterjesztik-e a szemétkezelési változtatást.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.

HOZZÁSZÓLÁSOK