Magyar fényűzés: ezekre a luxusautókra vadásznak

A BMW 7-ese és a Mercedes S-osztálya utcahosszal vezetik a mezőnyt. Buksza-körkép a Panamerák, A8-asok, Maseratik világáról.
Csernátony Csaba, 2016. július 15. péntek, 08:15
Fotó: Napi.hu

A magyar autópiac növekedésben van, az első félévben a Datahouse adatai szerint közel 46 ezer személyautó talált gazdára, ami 24 százalékos bővülést jelent. Júniusban pedig közel 10 ezer autót adtak el, ez pedig éves szinten 32 százalékos növekedés.


Ha a különböző autókategóriákat nézzük, akkor az alsó-középkategóriába tartozó autók (pl.: Skoda Octavia, Ford Focus, Opel Astra, VW Golf, Kia C'eed) és a szabadidő-autók, azaz SUV-ok (pl: Suzuki vitara, Dacia Duster, Opel Mokka, Nissan Qashqai, Kia Sportage) adták az eladások többségét, közel kétharmadát. A statisztikából - és a fenti interaktív adatgrafikából - kiderül az is, hogy mi a helyzet az autópiac nagyon pici, de annál drágább szegmensében, azaz a luxuskategóriában. A több tízmilliós ár miatt ugyanis az eladási darabszámok ebben a kategóriában jóval alacsonyabbak. Az első félévben összesen 122 luxusautó kelt el a magyar piacon, ami 20 százalékos növekedést jelent éves szinten. A 122 darab autó azonban azt is jelenti, hogy a luxuskategória részesedése mindössze 0,26 százalékos.

Két márka = 87 százalék

A luxuskaterógiában az idei eladások alapján BMW 7-es limuzinja áll az élen, amelyből az első félévben 50 darab kelt el. A második és harmadik helyen a Mercedes S-osztályos autói állnak, a négyajtós verzióból 33 darabot adtak el, az S-osztályos kupéból és kabrióból pedig 20 darabot.

Forrás: Datahouse, Carinfo.hu

Ha a Mercedes S-osztályos autóit együtt számoljuk, és beszámítjuk a 3 darab AMG-tuningos S-osztályos Mercedest, akkor a Mercedes 56 darabos eladással megelőzi a BMW 7-esét. Ezekből az adatokból látszik az is, hogy a magyar luxusautópiac 87 százalékát ez a két márka fedi le.

Forrás: Datahouse, Carinfo.hu, Buksza

A magyar luxusautópiac harmadik helyzettje az Audi 7 darabos eladással, 6 százalékos részesedéssel. (Az Audi 4 darab A8-ast, 2 darab A8 L-t, és 1 darab S8 Plust adott el). A maradék kevesebb mint 10 százalékon osztozik a Porsche Panamera (3 darab), a Maserati Quatrroporte (3 darab) és a Maserati Granturismo (2 darab), valamint a Bentley Continental (1 darab).

Ha teszett a cikk, a Bukszát szeretheti a Facebookon is.

Megjegyzés:

A kép forrása: Daimler press, Pixabay

HOZZÁSZÓLÁSOK