Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a regionális törekvésekhez illeszkedő hazai közlekedésfejlesztési elképzeléseket ismertette az Európai Duna Régió Stratégiáról szóló konferencián 2010. szeptember 22-én, Budapesten.

A többi résztvevő államhoz hasonlóan Magyarország is áttekinti fejlesztési prioritásait, programjait, átrendezi strukturális forrásait - fejtette ki Fónagy János. A szaktárca már megkezdte az Egységes Közlekedésfejlesztési Stratégia projektlistáinak átdolgozását.

Az államtitkár szerint a Duna Régió Stratégiának köszönhetően felgyorsulhat az észak-déli közlekedési folyosók fejlesztése, valóra válhat Magyarország csatlakozása az európai nagysebességű vasúti hálózatokhoz, újabb lendületet kaphat a Duna hajózhatóságának javítása és a sok helyütt leromlott környezeti állapotának egyidejű rendezése.

A stratégia kiváló keretet biztosít a szomszédos országokkal megszakadt összeköttetések, közúti és vasúti kapcsolatok felélesztéséhez, újjáépítéséhez. A fejlődésből sokáig kimaradt határtérségek átjárhatóságának javítása utak, vasutak és hidak építésével, felújításával, valamint a jelenleg többnyire hiányzó közösségi közlekedési lehetőségek megteremtésével, bővítésével is elképzelhető.

A közlekedés, az infrastruktúrafejlesztés a nemzetközi együttműködést megalapozó ulmi nyilatkozat szerint a Duna Régió Stratégia sikeres végrehajtásának motorja lehet. A fejlesztési tervek összehangolása a résztvevő országok gyarapodását, a fejlettségbeli-területi különbségek érezhető mérséklését segíti.

Az államtitkári összegzésben elhangzott: az Európai Duna Régió Stratégiához illeszkedő nemzeti fejlesztési elképzelések közös megvalósításával, átütemezésével a nemzetközi együttműködés hasznait Magyarország is élvezheti a gazdaság megerősödésében, új munkahelyek létrejöttében, a külső és belföldi közlekedési kapcsolatok számának és színvonalának növekedésében.