A Proton megvásárlásai iránt a hírek szerint érdeklődik a kínai Geely autógyár, a Volvo Cars tulajdonosa is. Korábban már a Volkswagen is tett egy sikertelen kísérletet a Proton megszerzésére - írta az MTI.

Autóipari szakértők korábban mindig azt vetették a PSA szemére, hogy túlságosan az európai piacra koncentrál és figyelmen kívül hagyja a feltörekvő ázsiai piacokat.

A múlt héten kedden jelentették be, hogy az amerikai General Motors (GM) előrehaladott tárgyalásokat folytat a francia PSA konszernnel európai érdekeltsége, az Opel és brit leányvállalata, a Vauxhall Motors eladásáról.

Így áll az Opel-felvásárlás

A PSA Peugeot Citroën igazgatótanácsának elnöke megerősítette kedden Angela Merkel német kancellárnak, hogy a francia vállalatcsoport az Opel autógyártó társaság új tulajdonosaként érvényesnek tekintené a jelenlegi tulajdonos által a munkahelyek megőrzésére vállalt garanciát - közölte a német kormányszóvivő.

Steffen Seibert szerint a kancellár és Carlos Tavares telefonbeszélgetésén a francia társaság vezetője hangsúlyozta, hogy tulajdonosváltás esetén nemcsak a munkahelyek, hanem az üzemek fenntartására és a beruházások, fejlesztések folytatására tett garanciát is átvállalják az amerikai General Motorstól (GM). Az Opel megőrizné önállóságát a PSA Peugeot Citroën kötelékében, és kiemelte, hogy a két autógyártó vállalkozás jól kiegészítené egymást - áll a közleményben.

A GM garanciája a munkahelyek és az üzemek, telephelyek esetében 2018-ig, a beruházások és fejlesztések esetében 2020-ig érvényes. A német kormány viszont azt szeretné elérni, hogy az új tulajdonos hosszabb távon biztosítsa a németországi munkatársak foglalkoztatását, a gyárak üzemeltetését, a beruházások és a kutatás-fejlesztési tevékenység folytatását.