Máshol is agresszíven terjeszkedik a Lidl

Romániában ugyan csak a harmadik a Lidl az áruházak rangsorában, ám agresszíven terjeszkedik és már több boltja van, mint az előtte lévő két helyezettnek, a Kauflandnak és a Carrefournak.
Barabás Júlia, 2017. május 3. szerda, 17:40

Továbbra is a Kaufland uralja a romániai kiskereskedelmi piacot, ugyanakkor az utóbbi években a Lidl növekedett a leglátványosabban - derül ki az economica.net összeállításából, amelyet a Maszol idéz. A gazdasági portál forgalmuk, illetve romániai üzleteik száma alapján készítette el listáját, amely a legfrissebb összehasonlítható adatok alapján az 2015-os állapotot tükrözi.

Az élen álló Kauflandnak jelenleg 8,26 százalékos piaci részesedése van. Az áruházlánc a német Lidl &Schwarz cégcsoporthoz tartozik és 9,1 milliárd lejes forgalma volt két évvel ezelőtt. A Kauflandnak jelenleg 115 üzlete van az országban, idén további öt megnyitását tervezik. A második helyen a Carrefour áll, 4,64 százalékos piaci részesedéssel. A francia üzletláncnak 5,1 milliárd lej volt forgalma és jelenleg 32 hipermarketet, illetve több kisebb üzletet működtet Romániában.

Agresszív terjeszkedési üzletpolitikájával a Lidl a harmadik helyre lépett az országos rangsorban. A német láncnak 4,2 százalék a piaci részesedése és jelenleg 200 üzlete van az országban. Az év végéig további tíz megnyitását tervezik. Az Auchan négyszázalékos piaci részesedéssel és 32 hipermarkettel rendelkezik Romániában.

HOZZÁSZÓLÁSOK