Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A radikális jobboldali lengyel kormány visszavonja és bejelentése szerint igazságosabbra dolgozza át azt a javaslatát, amely hirdetési adót vetne ki a médiumokra. A kormányt a média tiltakozása mellett az egyik koalíciós partner, a Megegyezés törpe párt rosszallása és külföldi bírálatok késztették erre - írja a Szabad Európa.

A médiacégek szerint a kivetni kívánt adó működésképtelenné tenne sok kisebb médiumot, aláásná a sajtó szabadságát és sokféleségét. A cégek azzal érvelnek, hogy már így is fizetnek társasági adót a reklámbevételeikből és vannak más fizetési kötelezettségeik is, miközben a kormány nagylelkűen támogatja az állami médiumokat.

A kabinet érvei szerint a "szolidaritási" adó arra kényszeríti majd az olyan óriás cégeket, mint a Google, a Facebook, az Apple vagy az Amazon, hogy tisztességes részt vállaljanak az adókból. Az adót a cégek mérete alapján vetnék ki, és 800 millió zloty (csaknem 64 milliárd forint) állami bevételt remélnek tőle. Az indoklás szerint az egészségügy és a kultúra támogatására kell a pluszbevétel.