Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Don Thompson, a McDonald's új vezérigazgatója meglehetősen kockázatos játszmába kezd válaszul arra, hogy a vállalat amerikai és európai piacain vékonyabb lett a potenciális vendégek bukszája. A 49 éves menedzser, aki 22 éve dolgozik a világ legnagyobb gyorsétteremláncánál, ahol villamosmérnökként kezdte pályafutását, alaposan át akarja dolgozni az étlapot. Az átalakítás centrumában a baromfihús-alapú ételek előretörése lesz a hagyományos marhahúsos termékek rovására - írja a Bloomberg.

Thompson szerint a vásárlók az elmúlt években gyakorlatilag már felhatalmazták a cég vezetőségét a gyökeres változtatásokra. A csirkeételek népszerűek, ami azt bizonyítja, hogy a McDonald's márkanév alatt bevezethetnek gyökeresen új ételkategóriákat és termékeket.

Olcsóbb fehérjét a népnek!

Az étteremlánc az előtt a feladat előtt áll, hogy a kiadásaikat alaposabban átgondoló amerikaiakat a marhahúsnál olcsóbb fehérjével etesse - értékeli a McDonald's készülő reformját Bryan Elliott, a floridai Raymond James & Associates tanácsadó cég elemzője. Az elmúlt időszakban kiderült, hogy a fogyasztók nehezebben találnak pénzt a zsebükben a hagyományos mekizésre, mint korábban.

A csirke olcsóbb, mint a marha, jelenleg éppen sokkal olcsóbb. Emellett a baromfihúst egészségesebbnek tartják a táplálkozási szakértők, ami további érvet adhat a váltás mellett - fejtegeti Elliot. A legalább 13 hónapja nyitva tartó McDonald's-éttermelk forgalma 3,3 százalékkal nőtt májusban, ami jócskán elmarad az elemzők 5,2 százalékos becslésétől.

Kalóriabomba csirkehúsból

Egy Big Mac 550 kalóriát tartalmaz - és ehhez jön még az olajjal megszívatott sült krumpli -, míg hat darab Chcken McNuggets csirkefalat elfogyasztásával csak 280 kalóriát - plusz krumplit - vesz magához a vásárló. Ma már azonban azoknak sem kell bánkódniuk, akik szeretnék baromfihúsra alapozva megtartani súlyfeleslegüket. Az Illinois állambeli Oak Brook étteremlánc 410 kalóriát tartalmazó, Spicy Shicken McBites fantázia néven kínált termékkel várja a pocakjukra büszke vendégeket.

Az amerikaiak csirekhúsfogyasztása örvendetesen nő: 2013-ban várhatóan további 1,7 százalékkal, személyenként évi 82 fontra (37 kilogramm) emelkedik, miközben a marhahúsé 2,2 százalékkal, 54,5 fontra zsugorodik - derül ki az amerikai mezőgazdasági minisztérium adataiból.

Ha új seprő volt, jól sepert

Thompson - aki tavaly a cég akkori vezérigazgatója után a második legjobban fizetett McDonald's-alkalmazott volt, 4,07 millió dolláros éves borítékkal, benne a 829 ezres alapbérrel -. volt regionális vezető az USA-ban, 2006 és 2010 között pedig az anyaország egészéért felelt. Ezalatt importálta Ausztráliából az amerikai piacra a McCafe kávézókat, amelyeket most éppen Kanadában vezetnek be a piacra.

Az elmúlt időszakban termelési igazgató volt, és ebbéli beosztásában sem tétlenkedett. Irányításával bevezették az autósok kétsávos kiszolgálását a legnagyobb éttermeknél és megnövelték a nyitva tartást. Az USA-ban az Mekik 40 százaléka a nap 24 órájában kényezteti a vendégek hasát. A McDonald's kínálata a cég legnagyobb erőforrása lehet, ha jól alakítják, ám agyon is csaphatja a forgalmat, ha elszúrják - utal az új vezetés terveire Darren Tristano, a Technomic piackutató cég vezetője. Nehezíti a helyzetüket, hogy nekik úgy kell az újdonságaikat kitalálni, hogy azokat gyorsan elő lehessen állítani a lánc több ezer éttermében.