Meg sem kottyant az Google anyavállalatának az uniós gigabírság

Megemésztette az Európai Unió által kiszabott rekordnagyságú büntetést, és a hirdetési piac virágzásának köszönhetően nyereséggel zárta a második negyedévet az Alphabet, a Google és a YouTube anyavállalata - írja az MTI.
Szabó Zsuzsanna, 2017. július 25. kedd, 14:36

A vállalat a hétfői New York-i tőzsdezárás után bejelentette, hogy bevétele a június 30-ával végződött negyedévben 21 százalékkal 26,01 milliárd dollárra emelkedett, meghaladva a 25,65 milliárd dolláros elemzői várakozást.

A nettó nyereség viszont 28 százalékkal 3,52 milliárd dollárra csökkent, mert a vállalat már a második negyedévben teljes egészében költségként elszámolta azt a 2,4 milliárd eurós büntetést, amelyet az EU versenyhatósága piaci erőfölénnyel való visszaélés miatt júniusban rótt ki a Google-ra.

A Google hirdetési bevétele, amely a teljes bevétel oroszlánrészét adja, 18,4 százalékkal 22,67 milliárd dollárra ment föl, és az év egészében elemzők szerint 17,8 százalékkal 73,7 milliárd dollárra emelkedik.

Az Alphabet árfolyama az idén 26 százalékkal erősödött, de hétfőn a nyereségrealizáló eladások miatt tőzsdezárás után 3 százalékkal esett a papír jegyzése New Yorkban. A gyengüléshez az is hozzájárult, hogy a költségek gyorsabban nőttek, mint a bevételek, és a befektetők tartanak a közösségi média, mindenekelőtt a fő rivális, a Facebook versenyétől.

HOZZÁSZÓLÁSOK