Megaüzlet a műholdas piacon

Az AT&T amerikai távközlési konszern bejelentette, hogy felvásárolja a DirecTV műholdas műsorszolgáltatót részvényenként 95 dollárért, azaz mintegy 48,5 milliárd dollárért (közel 11 ezer milliárd forint).
MTI-Eco, 2014. május 19. hétfő, 07:36
Fotó: Napi.hu

Az Egyesült Államokon kívül Latin-Amerikában is széles piaccal rendelkező DirecTV vezetését a megállapodás értelmében nem váltják le, s a cég központja továbbra is a kaliforniai El Segundóban marad. A DirecTV nettó adósságainak finanszírozásával együtt összesen 67,1 milliárd dollár értékű fúzió várhatóan egy éven belül zárulhat le, amennyiben ahhoz a versenyhatóságok is hozzájárulnak.

A megállapodással az AT&T szélesebb videoelőfizetői bázisra tehet szert, megnövelve ezzel a versenyképességét az Egyesült Államok két legnagyobb kábeltelevízió- és szélessávúinternet-szolgáltatójával, a Comcast és a Time Warner Cable (TWC) társaságokkal szemben, amelyek februárban állapodtak meg a TWC 45,2 milliárd dolláros megvásárlásáról.

A dallasi központú AT&T az akvizíció révén reményei szerint javítani tudja majd internet-szolgáltatását oly módon, hogy U-verse elnevezésű csomagjának tévénézőit ráveheti a műholdas videoszolgáltatás igénybevételére, így sávszélességet szabadíthat fel kábeles távközlési hálózatán. Az AT&T ajánlatai között már eddig is szerepelt egy nagy sebességű internetkapcsolat a DirecTV tévészolgáltatásával egy csomagban. Az akvizíció révén az AT&T még nagyobb hasznot húzhat majd ebből a szövetségből, összesen 26 millió tévénéző elérésével.

Az egyesülés hátterében egyebek között az áll, hogy az Egyesült Államokban ma az internetes videoszolgáltatás előfizetőinek száma nő a leggyorsabb ütemben, míg a műholdas tévészolgáltatók visszaesésre panaszkodnak. A nagy szolgáltatók pedig éles harcot vívnak a nézőkért és az internetkorszak már meglévő műszaki eszközeinek birtoklásáért.

HOZZÁSZÓLÁSOK