A SkyEurope szlovák légitársaság csődje, majd felszámolása nyomán számos fogyasztó szenvedett kárt. Az Európai Fogyasztói Központhoz (EFK) csak Magyarországról eddig több mint száz bejelentés érkezett a befizetett, de a cég leállása miatt igénybe nem vett szolgáltatásról. A pórul járt utasoknak az EFK folyamatosan segítséget nyújt repülőjegyük árának visszaszerzésében - derült ki a szervezet közleményéből. Azoknak, akik a SkyEurope-nál jegyet váltottak, de elutazni már nem tudtak, meg kellett várniuk, amíg a szlovák bíróság hivatalosan is megindítja a felszámolási procedúrát a cég ellen. A felszámolóbiztos kijelölésétől számítva a fogyasztóknak 45 nap áll rendelkezésükre ahhoz, hogy egy szlovák nyelvű űrlapon bejelentsék a visszatérítésre vonatkozó igényeiket – mondta el Morvay György, az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) igazgatója. Morvay kiemelte: a központ folyamatosan segítséget nyújt minden hozzá forduló fogyasztónak a jegyár visszaigénylésével kapcsolatos szlovák nyelvű űrlap kitöltésében, valamint a későbbiekben is tanácsot ad az ügyintézéshez.