Az egy évvel korábbiakkal összevetve kiugróan jó eredmények a takarékossági intézkedéseknek és az átlagos jegyárak emelkedésének köszönhető a társaság szerint. Nyereséget mutattak fel a leányvállalatok, így az Austrian Airlines és a Swiss is. Az igazgatóság azonban nem elégedett, mert a nyereségráták szerények. A csoport az év első kilenc hónapjában 3,1 százalékos árbevétel-arányos nyereséget ért el, de maga a Lufthansa az utasszállítás után 0,8 százalékkal volt kénytelen megelégedni, és az év egészében ez az üzletág veszteséges lesz.

"Nincs meg a szükséges jövedelemtermelő képességünk" - hangsúlyozta Christoph Franz, a Lufthansa vezérigazgatója, hozzátéve, hogy tovább kell szigorítani a már folyó takarékossági programot. "Az igazgatóság tartósan nem fogja tűrni ezt az állapotot" - hangsúlyozta Simone Menne, a Lufthansa új pénzügyi igazgatója, mert ezzel a nyereségrátával hosszabb távon nem finanszírozható új gépek beszerzése.

A jelenleg futó takarékossági program keretében a légitársaság 1,5 milliárd euróval akarja növelni működési eredményét, de ahogy Franz kiemelte, további lépésekre van szükség. Felülvizsgálják az útvonalhálózatot, és már a téli menetrendben 3 százalékkal csökkentik a férőhely kínálatot. Ennek következtében az év végén 250 pilótával és 1000 utaskísérővel több lesz a szükségesnél.

A világszerte mintegy 116 ezer embert foglalkoztató csoport már korábban bejelentette, hogy 3500-zal csökkenti az adminisztratív létszámot, központosítja a beszerzéseket, és külföldre telepít több szolgáltatóközpontot. Tervezi azt is, hogy az Európán belüli járatai üzemeltetését átadja fapados leányvállalatának, a Germanwingsnek, amit a munkavállalók hevesen elleneznek.

A harmadik negyedévi eredménybeszámoló közzététele után 6 százalékkal emelkedett a Lufthansa-részvények árfolyama. "A nagyon jó eredmények azonban azzal járnak majd, hogy sokkal nehezebbek lesznek a tárgyalások a szakszervezetekkel a bejelentett takarékossági intézkedésekről" - véli a DZ Bank szakelemzője.