Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Tesco magyarországi forgalma folyamatosan nő. A cég bővíti az online bevásárlási lehetőségeket, megújítja hagyományos üzleteit és egyre több magyar terméket kínál - derül ki a vállalat első féléves beszámolójából. Nigel Jones, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója kiemelte azt is, hogy egyre több magyar vezető kap megbízást a vállalat irányításában.

A Tesco online bevásárlási szolgáltatása piacvezető Magyarországon. Közel 30 ezren töltötték le a nyáron bevezetett, Android és iOS platformon is használható mobilalkalmazást. Az online szolgáltatás új munkahelyeket is teremt.

 

Forgalomváltozás* (%)
Üzleti évEurópaMagyarország
2014/2013
Első félév-4,9-0,1
Második félév-2,2+1,2
Pénzügyi év-3,5+0,5
2015/2014
Első negyedév-1,0+2,7
Második negyedév-2,5-0,6
Első félév (az aug. 23-át megelőző 26 hét)-1,8+1,0
*folyamatos működési bázison, forrás: cégközlés

 

A házhoz szállítás díját egy híján 600 forintban limitálták. A Clubcard kártyarendszerbe több mint kétmillióan kapcsolódtak be. Az elmúlt időszakban 13 boltot újítottak fel és 22 nagyáruházban átalakult a ruházati és a lakberendezési osztály.

A Tesco pékségei és zöldség-gyümölcs osztályai kiválóan működtek az év első hat hónapjában. Visszakerültek a polcokra a megújult Value saját márkás termékek és bővült a Tesco Finest áruválasztéka. A nyári szezonban a dinnye, illetve a friss tej száz százalékig magyar forrásból származik.

A cég szakmai gyakorlatain 1400 középiskolás és egyetemista vett részt, 8600 alkalmazottat továbbképeztek. A vállat 1500 gyermek főzési ismereteinek bővítését támogatta és megduplázva vásárlói gyűjtését 113 millió forint adományt adott át a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek.

Nagy változás jöhet

A Morgan Stanley elemzői 40 százalékos esélyt adnak annak, hogy a Tesco brit anyavállalata kénytelen lesz eladni néhány külföldi érdekeltségét, hogy javítsa nagy-britanniai pénzügyi teljesítményét - írta a hír24. Az áruház lánc szerintük nehezen állja a versenyt Nagy-Britanniában a kemény diszkontokkal, elsősorban az Aldival és a Lidllel. Emellett rosszul tervezte meg nemzetközi terjeszkedését és a nemrég kiderült könyvelési hiba nagy veszteséget okozott a cégnek. Ha a Tesco Plc a karcsúsítás mellett dönt, akkor Thaiföldről, Dél-Koreából és esetleg Kelet-Közép-Európából, ezen belül Magyarországról vonulhat ki - vélik a bankház elemzői. A Tesco feltételezésnek tekinti a Morgan Stanley jelentését.