Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az Airbus közleménye szerint az Emirates megrendelése 20 duplafedélzetes órásgép leszállítására szól további 16 megvásárlására bejegyzett opcióval. A megrendelt gépek szállítása 2020-ban kezdődik.

John Leahy, a toulouse-i repülőgépgyár kereskedelmi igazgatója az Airbus éves értékesítési és átadási statisztikájáról tartott sajtótájékoztatón a hét elején jelentette be, hogy leállítják a világ legnagyobb utasszállítója, az A380-as modell gyártását, ha nem kapnak új megrendeléseket.

A csütörtöki bejelentés ismeretében azonban John Leahy már a 2030-as évekig biztosítva látja az A380-as, a világ legnagyobb utasszállítójának gyártását.

A megrendelés bejelentésére az Airbus részvényének árfolyama három százalékkal 92,65 eurós rekordra emelkedett. Az árfolyamnyereség később egy százalékra mérséklődött.

Az első A380-as óriásgép alig tíz évvel ezelőtt állt kereskedelmi forgalomba.

November végén az Airbusnak száz A380-asra szóló rendelésállománya volt, ebből 41 az Emiratestől. Az elmúlt tíz évben 317 óriásgépre adtak le rendelést a különböző légitársaságok, ebből az Airbus 217-et szállított le tavaly november végéig. Az Airbus A380-asra legutóbb a japán ANA adott le megrendelést 2015-ben három gépre.

Az akár 600 utast is szállítani képes, de a szokásos négy osztályos kivitelben 544 utast befogadó repülőből az Airbus jövőre havonta egy, 2019-től viszont évente nyolc gyártását tervezi. A jelenleg már 101 A380-as gépet üzemeltető Emirates kilenc-tíz éven keresztül évente hat gépet vesz át az Airbustól.