Az amerikai General Motors európai részlegének eladását szervező egyik főtárgyaló blogjában foglalkozott azzal a csütörtökön napvilágot állítással, miszerint a kanadai Magna autóipari csoport és orosz partnere, a Szberbank elvi megállapodásra jutott az Opel 55 százalékának megvásárlásáról - közölte a Reuters. "A tegnapi nap igen mozgalmas volt a médiában, sok forrás jelentette, hogy a Magna/Szberbank és a General Motors megállapodásra jutott az Opelt illetően. Megkockáztatva azt, hogy ismétlem magam, állítom: nem erről van szó." - írta blogjában John Smith. Smith ezzel a Magna-társigazgató tegnapi, Reutersnek adott nyilatkozatára reagált, amelyben Siegfried Wolf azt állította, hogy megszületett a megállapodás. Smith azt állítja, a GM összehasonlítja a Magna legutóbbi, csütörtöki ajánlatát a belgiumi pénzügyi befektető, az RHJ július 20. óta élő ajánlatával. Az eladó ezen felül arra is vár, hogy kiderüljön, hogy az Opel-üzemeknek otthont adó európai országoktól mekkora állami segítségre számíthat. Azt követően, hogy a GM igazgatósága elkészíti javaslatait, azokat az Opel vezetésének is el kell fogadnia, tehát van még megfontolnivaló és van még tennivaló addig, amígy megszületik az Opellel kapcsolatos megállapodás - fogalmazott Smith. Smith kommentárja csak megerősíti azokat a már csütörtökön napvilágot látott elemzői véleményeket, amelyek szintén arról szóltak, hogy nincs lefutva a verseny, már csak azért sem, mert az RHJ International befektetői csoport azt állítja, ők is megállapodásra jutottak a GM-mel. Az amerikaiak ugyan elfogadhatónak minősítették az RHJ ajánlatát, a német hatóságok viszont nem. Ezzel viszont biztosnak látszik, hogy a versenyből az Angela Merkel német kancellár és az autógyári szakszervezetek támogatását is élvező Magna-konzorcium kerül majd ki győztesen, amely szorgalmasan dolgozik, hogy összehozza az üzlethez szükséges pénzt. A Magna bejelentését az is megkérdőjelezi, hogy a GM csak azt közölte, hogy megkapta a Magna új ajánlatát, amiről semmilyen konkrétumot nem árult el, csupán annyit mondott Christopher Preuss szóvivő, hogy ennek kapcsán kérték a német kormányt, körvonalazza azt a finanszírozási csomagot, amellyel hozzájárulnak az autógyár megmentéséhez. Miután az utóbbi napokban mind az Opel, mind a német kormány közölte, hogy az eddigieknél kedvezőbb ajánlatot várnak az érdeklődőktől, ezt szerdán megkapták a GM-től, és mindenki arra számított, hogy jó esetben is csak napok múlva reagálnak a németek - ehelyett azonnal megállapodtak, miután 500 millióra emelte készpénzes vételi ajánlatát a Magna. A tegnapit megelőző utolsó ajánlata 350 millió euró készpénz és az volt, hogy később 150 millió értékben átváltható kötvényeket ad a vállalatért. Az első ajánlatban csak 100 millió euró kezdeti befektetés szerepelt, azt is két egyenlő részletben fizették volna ki. A Magna-konzorcium a későbbi tulajdonosi szerkezetre vonatkozó elképzelésén is változtatott, eszerint 27,5-27,5 százalék kerülne a kanadai cég, illetve a csoport pénzügyi befektetője, az orosz állami Szberbank kezébe, 35 maradna a GM-é és az Opel alkalmazottai kapnák a fennmaradó 10 százalékot.