Megújul a magyarok egyik kedvenc miniautója - itt vannak az árak

Március-április magasságában érkezik a magyarországi szalonokba a Hyundai új miniautója, az i10, amely tavaly az ötödik legnépszerűbb miniautó volt a magyar piacon.
Szász Péter, 2020. február 19. szerda, 12:41
Fotó: Hyundai

Az i10 belépőmotorja 1000 köbcentis 3 hengeres 66 lóerős. Ez 14,8 másodperc alatt gyorsítja 100-ra a 921 kilogrammos autót. Alapfelszereltséggel manuális váltóval 3,35 millió forintról indul.

Az 1,25 köbcentis, 4 hengeres motor teljesítménye 84 lóerős, amely szintén alapfelszereltséggel 3,85 millió forintról indul itthon. A gyorsulása 2,2 másodperccel kisebb, 12,6 másodperc.

A miniautót három felszereltséggel kínálja a Hyundai, ezek a Life, Comfort és Premium. Utóbbi a kisebb motorral 4,15 millió, a nagyobbal pedig 4,65 millió forinttól indul. Az automata váltó minden motor és felszereltség esetében 300 ezer forinttal emeli az árat.

2020-ban az európai és a magyar autópiac is kihívásokkal néz szembe nagy részben az uniós széndioxid-kibocsátási korlátozások miatt, így a Hyundai sem számít komoly növekedésre, inkább stagnálásra - mondta Kovács Pál, a Hyundai Hungary márkaigazgatója.

A kép forrása: Hyundai

Éppen ez a szabályozás az oka annak, hogy sok márka vagy abbahagyja a városi kisautók gyártását, vagy csak drága elektromos meghajtást kínál. Az uniós előírások ugyanis éppen a kisebb súlyú autókat "bünteti". A Hyundai szerint azonban szükség van ilyen méretű városi autókra, azért döntöttek úgy, hogy újabb generációt mutatnak be az i10-ből.

A Hyundai idén és jövőre több új modellt mutat be. Ezek közé tartozik az Santa Fe, a Tucson, az i20 és az i30 modellfrissítése - tette hozzá.

A Hyundai i10-ből tavaly Magyarországon 199, idén januárban 4 darab fogyott a Datahouse adatai szeriont. Ezzel az 5. legnépszerűbb miniautó a hazai a piacon a Fiat 500, a Toyota Aygo, a Kia Picanto és a VW Up után.

A kép forrása: Hyundai

A Hyundai tavaly a teljes - 158 ezres - újautó-piac piac 3,13 százalékát tudta magáénak, amely 4949 darabos eladást jelent és ezzel a 11. legkeresettebb személyautó-márka. 2018-hoz képest az eladások 12,8 százalékkal nőttek, amely kisebb, mint a teljes magyar piac 15,6 százalékos bővülése.

Az európai piacot ugyanakkor sikerült leköröznie a Hyundainak, ugyanis az 536 ezer darabos eladás 3,8 százalékos bővülés, szemben a teljes piac 1,2 százalékával.

HOZZÁSZÓLÁSOK