Mélyponton maradnak az autóeladások

A katasztrofális januárival lényegében megegyező autóeladási adatokat várnak az USA-ban februárra is a Reuters által megkérdezett piaci szereplők.
NAPI Online, 2009. március 3. kedd, 08:35
Fotó:

A nagykereskedők, autóipari vezetők és ágazati elemzők bevonásával készült előrejelzés szerint a múlt hónapban is az előzőben regisztrálthoz hasonlóan alakult az új autók piaca az USA-ban; az akkor közölt, összesen 9,75 millió körüli annualizált értékesítés a legkisebb volt 1982 óta. A Reuters konszenzusa szerint a februári szám 9,4 millió lehet (személyautók és kisteherautók együtt), szemben az egy évvel korábbi 15,3 millióval.

A februári havi eladási adat 685 ezer új autó körül lehet az Edmunds.com becslése szerint - ez 41,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, ugyanakkor 4,6 százalékos növekedés lenne januárhoz képest.

A nagy egyesült államokbeli autógyártók ma teszik közzé februári értékesítési adataikat és várhatóan ma közlik a második negyedévre szóló termelési célszámaikat is. A recessziótól, hitelszűkétől és a fogyasztás visszafogásától különösen sokat szenvedő General Motors - Chrysler - Ford trió már jelentősen csökkentette termelését az első negyedévre, a GM és a Chyrsler pótlólagos, összesen 22,6 milliárd dolláros állami támogatásért is folyamodott. Korábbi várakozások szerint, ha tízmillió alatt marad az éves autóeladás, akkor a Fordnak sem lesz elég bevétele ahhoz, hogy megúszhassa a segítségkérést.

HOZZÁSZÓLÁSOK