A drága és fényűző termékek kapnak kulcsszerepet a Mercedes új stratégiájában, amelyből kiderül, hogy az autógyártó hogyan szeretne spórolni - írja a Totalcar.

Például úgy, hogy egyszerűsíti a gyártást, kevesebb típusváltozat és hajtásvariáció lesz elérhető. Markus Schäfer, a cég fejlesztési igazgatója közölte:

"Csökkentenünk kell az összetettséget. Az összetettség ugyanis növeli a költségeket. A jövőben kevesebb lesz a termék, kevesebb lesz a platform, drámaian csökkentjük a belsőégésű motorok számát, és teljesen elhagyjuk a kézi váltót."

A Mercedes vezérigazgatója, Ola Kallenius pedig a paletta szűkítéséről beszélt. "Talán egy kicsit túl messzire mentünk abban, hogy minden szegmenst teljesen lefedjünk. Különösen a kompaktok között."

A Mercedes jelenleg hétféle kompakt modellt kínál. Nem kétséges, hogy Kallenius erre a kavalkádra utalt.

Ugyanakkor a cég vezetése nem tervez drasztikus lépéseket: úgy tűnik, fokozatosan terveznek változtatni. Minden meglevő modell megmarad, inkább úgy igyekeznek átalakítani a kínálatot, hogy több legyen az igényesebb, gazdagabban felszerelt változat, miközben csökkentik a változatok számát.