Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A Fiat irányítása mellett készülnének Fiat 500-as kisautók a Mexikóban lévő Chrysler-gyárban, közben pedig azon dolgoznak a gyártónál, hogy a Fiat mely modelljeit mutassák be az amerikai piacon - írja a Wall Street Journal.

A motorgyártást a tervek szerint az amerikai Trentonba telepítik, illetve valószínűleg egy, a Fiat 500-nál alig nagyobb, amerikai piacra szánt modellel is előrukkolnak majd. A Chrysler-szóvívő Gualberto Ranieri nem kívánta kommentálni a híreket, a gyár terveit egy későbbi időpontban hozzák majd nyilvánosságra.

A mexikói Toluca-ban tervezett gyártás egyben a két új meghatározó Chrysler-tulajdonos, az amerikai állam és az UAW autóipari szakszervezet közötti viszony (szakító)próbája is lehet, mivel az Egyesült Államokban a gyárbezárások miatt ezernyi munkahely szűnt meg, ennek fényében pedig kérdéses lehet a szakszervezet viszonyulása a mexikói munkahelyteremtéshez.

Májusban politikusok és az UAW is támadta azt az elképzelést, hogy egy új, kis kategóriás modell gyártását Kínában kezdje meg az adófizetői milliárdokból megmentett Chrysler, ennek következtében végül a michigan-i üzemben indult be az összeszerelés. Szakértők szerint azonban hiba lenne az ehhez hasonló döntéseket pusztán érzelmi alapon meghozni, ráadásul az amerikai piac valószínűleg nem kínál elegendő lehetőséget egy kis kategóriás autó gyártásához.

A toluca-i gyár, amely jelenleg 2180 dolgozóval működik és Dodge Journey, illetve Chrysler PT Cruiser modelleket állít elő azért is vonzó a legkisebb Fiat számára, mivel jó exportlehetőségeket rejt a márkát amúgy is hagyományosan kedvelő közép- és dél-amerikai országok irányába. Ha Amerikában gyártanák az autót, akkor valószínűleg csak nagyon alacsony, vagy akár nulla profitra számíthatna a vállalat - idézi a lap az ügyhöz közel álló forrásait.