Mi a baj a Legóval?

Nagyra nőtt a Lego az elmúlt években, tavaly azonban 13 év óta először esett a bevétel, amit részben az okozott, hogy a vállalat nagy készleteket halmozott fel, a régebbi legókat pedig akciósan adták el - írta BBC híre alapján a Portfolio.hu.
Domokos László, 2018. március 6. kedd, 19:45

Az elmúlt években folyamatosan nőtt a dán játékgyártó, a Lego profitja, tavaly azonban az elmúlt 13 évben először csökkent a bevétel. Erre érdekes magyarázatot adott a vállalat: egyszerűen túl sok legót gyártottak, amit akciósan értékesítettek - számolt be a portál.

A kilátások egyelőre nem túl rózsásak. A cégvezetés szerint nincs gyors megoldás, idő kell ahhoz, mire a vállalat a növekedési pályára visszatalálhat. A elmúlt visszaesésre már reagált a Lego, amikor tavaly szeptemberben 1400 fős létszámleépítésről döntöttek.

Dániai sajtóértesülések szerint főként adminisztrációs és értékesítési területen dolgozó alkalmazottakat küldenek el.

Tavaly a játékgyártó árbevétele 8 százalékkal, 35 milliárd dán koronára csökkent, az adózás előtti eredmény 18 százalékkal, 10,4 milliárd dán koronára esett vissza.

Kép forrása: Földi D. Attila/Napi.

HOZZÁSZÓLÁSOK