A Dacia vezetősége szerint az első romániai megrendelő Traian Basescu államfő, aki legkésőbb április elején át is veheti új szabadidő-autóját. Románia első embere már többször nyilvánosan is elkötelezte magát a hazai márka mellett, 2008 végén például a Mioveni-i gyár látogatásakor kijelentette: bár addig Volksvagen márkajelzésű autóval közlekedett, másnap átül egy hazai gyártmányú Dacia személygépkocsiba. Igaz, azóta senki sem látta a román államfőt Daciából kiszállni, így elképzelhető, hogy a mai bejelentés is pusztán az egyébként igen agresszív reklámkampány része.
Úgy tűnik ugyanis, hogy a Renault romániai leánya mindent egy lapra feltéve a Dustertől reméli a talponmaradást és mindent bevet annak érdekében, hogy vásárlásra ösztönözze a hazai közönséget. A Renault 290 millió eurót költött a Duster-projektre, ebből mintegy 70 millió eurót a Mioveni-i gyártósor beindítására. Az előrendeléseket elnézve ez be is jött a román autógyárnak, a cég illetékesei szerint ugyanis egy hónappal a modell hivatalos bemutatása előtt a márkakereskedőknél már több mint tízezren regisztráltatták vásárlási szándékukat.
Annak ellenére, hogy a román autópiac összességében több, mint 55 százalékot zuhant tavaly, a Dacia tervei szerint csak Dusterből idén nem kevesebb, mint 60 ezer készül, ami a teljes gyártás több mint 25 százaléka. Ennek egy részét elsősorban a hazai piacon értékesítenék, de a modell még az idén megjelenik Törökországban, Algériában és Marokkóban is. Ukrajnában, Közel-Keleten, Egyiptomban és az afrikai kontinens egyes országaiban Renault embléma alatt kerül majd forgalomba a Duster. A tulajdonosok emellett azt is tervezik, hogy a Duster gyártását idővel Brazíliában is megkezdik majd, a dél-amerikai gyár látja el ugyanis mindmáig Argentinát, Mexikót és Chilét Sandero és Logan modellekkel.