Milliárdok, ingyen: kereskedők gazdagodnak a vásárlási utalványokon

Karácsony táján különösen népszerű a vásárlási utalványok ajándékozása, ám ezek jelentős részét nem használják fel a megajándékozottak.
NAPI Online, 2007. november 13. kedd, 10:21

Egy friss felmérés szerint az USA-ban az ajándékba kapott vásárlási utalványok 27 százalékát nem használják fel a megajándékozottak. Tavaly még csak 19 százalék volt ez az arány.

Háromféle okot fogalmaznak meg azok, akik nem élnek az utalványok nyújtotta lehetőséggel. Több mint 50 százalékuk azzal indokolta közömbösségét, hogy nem volt ideje felhasználni az utalványt. További 35 százalék csak olyasmikre kapott beugrót, amikre nem volt szüksége és közel egyharmaduk egyszerűen elfeledkezett az utalványokról.

Az ajándékutalványok vásárlása igen nagy divat lett az utóbbi időben, könnyű, praktikus megoldásként tartják számon a legkülönbözőbb cégek az ajándékozás letudására. Várakozások szerint az idei karácsonyi szezonban az USA-ban 25 százalékkal, 35 milliárd dollárra ugrik az utalványvásárlások összértéke a tavalyihoz képest.

Szakértők éppen ezért már most felhívják a fogyasztók figyelmét arra, hogy a fel nem használt vásárlási utalványok lényegében ingyen bevételekhez juttatják a kereskedőket. A 35 milliárd negyede 8,3 milliárd dollár - vagyis ha hinni lehet a felmérésnek, ennyi extrabevétellel örvendeztetik meg a nagyáruházakat és más boltokat azok a tömegek, akik nem használják fel a ajándékutalványaikat.

HOZZÁSZÓLÁSOK