A társaság pénteki közlése szerint világszerte 132 ezer BMW-t adtak el, 15 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A csoporthoz tartozó Minivel együtt 13 százalékkal 157 ezerre nőtt a forgalom.

A német autógyár a héten kedden közölte, hogy a harmadik negyedévben az árbevétel 14 százalékkal 18,8 milliárd euróra, a nettó nyereség pedig 16 százalékkal 1,29 milliárd euróra nőtt a múlt év hasonló időszakához képest. Ezzel meghaladta az elemzői várakozásokat.

A vállalat 435 ezer gépkocsit értékesített, 9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A BMW annak köszönheti az autóiparban kiugróan jónak számító eredményeit, hogy kevésbé árérzékeny luxuskocsikat gyárt, és erőteljesen jelen van a kínai és az amerikai piacon, ahol erős a kereslet az ilyen márkák iránt. Európában már öt éve csökken az új gépkocsik eladása, de a globális gazdasági lanyhulás miatt lassul a kereslet Kínában is.

A BMW fej-fej melletti versenyben áll az Audival a luxusmárkák világpiacán. Az év első kilenc hónapjában a BMW eladásai 8,6 százalékkal 1 millió 110 ezerre emelkedtek, míg az Audi 1,097 millió gépkocsit értékesített, 12,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.