Az 55 ezer áldozatot szedő szecsuáni földrengés - meglehetősen morbid módon - a legjobbkor érkezett a pekingi olimpiai játékok szponzorai számára; a rendkívüli károkat okozó katasztrófa ugyanis épp elegendő indokot szolgáltatott a játékokba pénzt invesztáló nemzetközi cégeknek arra, hogy a korábban sok fejfájást okozó témákat egy gáláns mozdulattal a szőnyeg alá söpörjék, megváltoztatva még az olimpiai játékok jelmondatát is a korábbi "Lobbantsd fel a szenvedélyt, terjeszd az álmot"-ról a jelenlegi "Terjeszd a szent lángot, terjessz törődő szeretetet"-re. A legnagyobb támogatóknak, mint a Coca-Cola, a McDonald's, vagy a Samsung már nem kell amiatt aggódniuk, hogy miként reagálja le a kínai bel- és külpolitika nemzetközi felháborodást kiváltó tetteit, mint a tibeti lázadások véres elnyomása, vagy a szudáni kormány népirtásának támogatása, hiszen ezek a kérdések egy csapásra lekerültek a napirendről, és átvette a helyüket a földrengést követő segítségnyújtási akciókról történő beszámolók - írja az Advertising Age. A Coca-Cola 5,7 millió palack víz mellett eddig több mint 3 millió dollár segélyt juttatott a károsultaknak. A McDonald's eközben napi 17 ezer adag étellel látta el az áldozatokat, mentőcsapatokat és véradókat. Utóbbiak közé a Lenovo pekingi központjának alkalmazottai is beálltak, de a számítógépcég arra is ígéretet tett, eszközökkel látja majd el az újjáépítendő iskolákat is. De nem csak az olimpiába hivatalosan bevont cégek törik magukat, hogy segítsenek, hanem minden, a kínai piacon jelen levő jelentősebb multi is, a Fordtól a Motorolán és a FedExen át a General Electricig - számolt be a Kreatív Online.