A csütörtökön Frankfurtban bemutatott felmérés szerint a megkérdezett potenciális autóvásárlók 18 százaléka venne dízelautót, ez a szám két éve még 31 százalék volt.

Elektromos autó vásárlását viszont mindössze öt százalékuk tervezi. A felmérés készítői ezt azzal magyarázzák, hogy magasak az elvárások - írta az MTI.

A megkérdezettek átlagosan 463 kilométeres hatótávot várnak el, és 57 százalékuk a 30 perces töltési időt tartja az elfogadható maximumnak. A ma kapható elektromos autók többsége nem felel meg ennek. Azt pedig, hogy hagyná-e autóját önállóan is vezetni, csak minden ötödik megkérdezett tartotta "elképzelhetőnek".

A tisztán elektromos autók egyelőre csak egy szűk piaci szegmensben értékesíthetőek - vonta le a felmérés tanulságát Peter Sauermann, az Aral kutatásának a vezetője. A cég figyelemmel követi az elektromos autók piacának a fejlődését, és vizsgálja az elektromos töltőállomások telepítésnek a lehetőségeit. Egyelőre azonban Detlef Brandenburg, az Aral szóvivője szerint korai lenne az összes benzinkútnál elektromos töltést biztosítani hálózatukban.

A Németországban az idén forgalomba helyezett mintegy kétmillió járműből 12 ezer volt tisztán elektromos és 15 ezer plug-in hibrid. Júniusig - egy évvel a bevezetést követően - 23 ezren nyújtottak be támogatási kérelmet az illetékes hivatalnál elektromos autó vásárlásához.

Mivel az elektromos autót a potenciális vásárlók még nem tartják "hétköznapi használatra alkalmasnak", a dízel imázsa pedig egyre romlik, a benzines autók részaránya az előző, 2015-ös felméréshez képest 10 százalékponttal 52 százalékra emelkedett a vételi szándékban, a hibrid motoroké pedig 15 százalékra 11-ről.

A felmérés összességében az autóvásárlási szándék növekedését mutatta, a megkérdezetteknek 41 százaléka jelezte ezt 18 hónapon belül. Ilyen magas értéket még egyszer sem mutatott a már nyolcadik alkalommal elvégzett felmérés. A vásárlát tervezők 25 százaléka új jármű beszerzését tervezi, ami szintén rekord a felmérés történetében.

A márciusban végzett felmérés eredményében még nem köszön vissza a dízelek esetleges belvárosi kitiltásának hatása, illetve a régebbi dízelautók lecserélésére újabban ajánlott vásárlási kedvezmény Németországban.