Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Összesen 1817 autókereskedő bevonásával készítette el legfrissebb felmérését a német autókereskedők és szervizek szakmai képviseleti szervezete (ZDK). Eszerint a kereskedők harmada véli úgy, hogy az Euro 5-ös dízelmotorral szerelt autók árát mintegy 30-50 százalékkal kellene csökkenteniük annak érdekében, hogy értékesíteni tudják azokat - számolt be a Portfolio.hu.

A válaszadók további egyharmada szerint 10-30 százalékos kedvezmény szükséges ahhoz, hogy túladjanak az ilyen típusú járműveken, míg a kereskedők 10,6 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem tudja értékesíteni ezeket a dízelautókat.

Az autókereskedők 43 százaléka szerint a helyzetre megoldást nyújthatna, hogyha a gyártók nem csak szoftveres megoldásokban gondolkodnának, hanem hardveres megoldásokat is kínálnának. Az utólagos átalakítással ugyanis az Euro 5-ös motorral szerelt járművek is képesek lennének teljesíteni valós körülmények között az elvárt kibocsátási határértékeket.

A megkérdezettek 37 százaléka azt mondta, hogy jelenleg nem képes az Euro 6-os dízelmotorral szerelt autók értékesítésére, pedig az ilyen motorral szerelt járművek jelen állás szerint szabadon közlekedhetnek majd a német nagyvárosokban a jövőben is.

Nem tudni, hogy jelenleg hány Euro 5-ös dízelmotorral szerelt jármű vár értékesítésre a német piacon - egy tavaly augusztusi adat szerint a kereskedésekben mintegy 300 ezer dízelautó várt új tulajdonosára.

A német Landesbank Baden-Württemberg (LBBW) számításai szerint a dízelautók belvárosokból közelgő kitiltásának költsége akár a 45 milliárd eurót is elérheti, mivel a dízelautók 75 százalékát érintik, míg a benzines társaik esetében ez az arány csupán 20 százalékos - írta a Portfolio. A becslés alapján a német autótulajdonosok kára elérheti a 20 milliárd eurót és úgy számolnak, hogy az autók ára 15 százalékkal eshet azt követően, hogy az első gépjárműkitiltás életbe lép.