Az orosz autógyártó kedden bejelentette, hogy szeptember végéig a Lada 4X4 modellt heti két napon, a Lada Priorát heti három, a Lada Kalinát és Grantát heti négy napon gyártják.

Az AvtoVaz dolgozói azokra a napokra, amikor nem kell felvenniük a munkát, átlagfizetésük kétharmadát kapják meg. A cég a kereslet mérséklődésével indokolta egyes modelljei esetében a gyártási napok csökkentését. Előzőleg február közepétől augusztus közepéig volt négynapos munkahét az AvtoVaznál.

Oroszországban 20,9 ezer Lada autót értékesítettek augusztusban, ami 3,6 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az AvtoVaz adatai szerint az orosz autópiacon a Lada részesedése 19,6 százalékra emelkedett a tavaly augusztusi 15,4 százalékról.

Az AvtoVaz a tavalyi évet 73,85 milliárd rubel (1 rubel 4,26 forint) rekordveszteséggel zárta, ami csaknem háromszorosa az egy évvel korábbinak. A cég tavalyi bevétele 8 százalékkal, 176,4 milliárd rubelre csökkent.

A részvényesek idén március közepén úgy döntöttek, hogy lecserélik az AvtoVaz vezérigazgatóját. Április 4-től a svéd Bo Anderson helyére a francia Nicolas Maure került, aki eddig a Renault csoport romániai ügyvezető igazgatója és egyben az Automobile Dacia SA elnök-vezérigazgatója volt. Az AvtoVaz cégben a Renault-Nissan szövetségnek 67 százalékos, a Rosztyeh orosz állami konszernnek 33 százalékos tulajdonrésze van.