A VW 2020-ra egy teljesen új járműplatformot fejleszt ki és 30 különböző, erre a platformra épülő elektromos autó lesz majd modellkínálatában 500-600 kilométeres hatótávval. A konszern azt tűzte ki célul, hogy eladott autóinak 20-25 százaléka már elektromos modell lesz 2025-re. Az elektromos autók terjedésének jelenleg három akadálya van: az elégtelen hatótáv, a töltési infrastruktúra hiánya és a magas ár.

Matthias Müller július közepén mutatta be a konszern 2025-ig lefeketett fejlesztési stratégiáját, melynek keretében milliárdokat fordítanak az elektromos mobilitás, új szolgáltatási területek és az autonóm közlekedési technológia fejlesztésére. A Volkswagen technológiai diverzifikációval megy elébe az autóipari ágazat informatikai vállalatok behatolása következtében megindult gyökeres átalakulásának.

A Bild am Sonntag kérdésére, hogy voltak-e komoly tárgyalások a Google, az Apple és a VW között, a vezérigazgató azt válaszolta, "természetesen voltak". "A kiosztott szerepekről alkotott elképzelés azonban olyannyira távol esik egymástól, hogy a tárgyalások zsákutcába futottak. Öt-tíz év múlva már jobban kikristályosodnak majd a játékszabályok és tisztábban látunk majd".

"Amit mindenképpen el szeretnénk kerülni, az az, hogy autógyártó vállalatból pusztán hardvergyártóvá váljunk" - fejtette ki a vezérigazgató. "Az ágazatba belépő új konkurenseket elsősorban az autósok járműben eltöltött ideje és a keletkező adathalmaz érdekli. Aki az adatforgalmat kezeli, azé az utolsó szó és ez mindenképpen mi kell hogy legyünk, ha elsők akarunk lenni a szakmában".